Typowe problemy

Na polskich drogach amortyzatory nie mają lekkiego życia, a znaczne usterki po przejechaniu 50 czy 60 tysięcy kilometrów to nic nowego. Najprościej jest je zauważyć po wycieku oleju. Dochodzi do niego wówczas, gdy uszczelnienia ulegają znacznemu zużyciu. Ponadto warto raz na jakiś czas sprawdzić w jakim stanie są gumowe elementy amortyzatorów, gdyż w momencie kiedy do ich środka wpadnie piach, wówczas nasze amortyzatory będą już mogły iść na śmietnik.amortyzatory

Sam wyciek oleju, może być też wynikiem zużycia gładzi cylindra bądź też tłoka amortyzatora. Bądź też obu z nich. Dużo problemów generują również łożyska amortyzatorów. Usterkę rozpoznamy wówczas gdy usłyszymy wiele dziwnych dźwięków w trakcie kręcenia kierownicą stojąc na postoju. Gdy natomiast słyszymy stukanie kiedy pokonujemy nierówności, wówczas może okazać się, że doszło do zepsucia się jednego z mocowań amortyzatora. Pukanie może też być znakiem, że amortyzator posiada jakąś wadę konstrukcyjną. Dlatego też ważne jest aby amortyzatory zawsze wymieniać parami.

Badanie sprawności amortyzatorów.

Tego rodzaju badanie może być odrobinę mylące. Wynika to z faktu, że na sam wynik może mieć wpływ bardzo wiele różniących się czynników. Do wielu z nich wymienić należy kondycję układu jezdnego, ciśnienie w oponach i oczywiście stan samych amortyzatorów. Dlatego jeśli chcemy otrzymać w miarę wiarygodne badanie, powinniśmy korzystać z warsztatu posiadającego w pełni profesjonalny sprzęt służący diagnostyce. Pamiętajcie. Amortyzatory sprawdzamy regularnie. Szczególnie, że gdy samochód trafia na swoje pierwsze badanie po trzech latach to jest to już odpowiednio długi okres, w trakcie którego może się okazać, że nasze amortyzatory zostały mocno zużyte.